GO Sport to multibrandowa sieć sklepów sportowych. Wyzwaniem było zbudowanie społeczności wokół marki, która oferuje produkty innych, silnych i znanych marek.

Dodatkowym ograniczeniem (jak zawsze) był budżet. Nie mogliśmy sobie pozwolić na współpracę ze “znanymi nazwiskami” czy influencerami o bardzo dużych zasięgach.

Aby uzyskać ciekawy przekaz, warto w tworząc kontent łączyć nie tylko różne formaty, ale również współpracować z wieloma autorami.

Wybraliśmy właśnie taką drogę: we współpracy z mikro-influencerami, ambasadorami marki GO Sport, stworzyliśmy cykl publikacji, w którym łączone były:

  • materiały wideo
  • wartościowe treści pisane
  • treści w social mediach

Zaprosiliśmy do programu osoby, które motywują i inspirują. Wybieraliśmy je tak, aby ich styl życia był zbieżny z DNA marki, czyli ŻYJMY SPORTEM.

Staraliśmy się wykorzystać naturalne zasięgi które były bliższe wybranej grupie docelowej. Były one dla niej dużo bardziej wartościowe, niż pochodzące od odległych, często mniej wiarygodnych i wystylizowanych celebrytów.

Dodatkowym atutem był fakt, że ambasadorzy oprócz swoich działań on-line również realizują swoje pasje wśród “zwykłych ludzi”.

Jak tworzyliśmy sportowy content z ambasadorami marki GO Sport

Wybraliśmy formułę wywiadów tworzonych przez naszą redakcję. Dzięki temu artykuły – poradniki publikowane na GO Blogu zarówno oferowały wartościowe treści jak i były ukierunkowane na oczekiwania sprzedażowe marki. Było to możliwe, ponieważ umiejętne, ukierunkowane na cel prowadzenie wywiadów wymaga wiedzy merytorycznej.

Materiały wideo stanowiły doskonałe i atrakcyjne uzupełnienie tego, co przekazywaliśmy w tekstach. Dzięki współpracy z mikro-influencerami, dla których nagranie wideo było swego rodzaju nagrodą lub nobilitacją GO Sport zyskał całą pulę zaangażowanych aktorów – naturszczyków do swoich produkcji bez ponoszenia znaczących kosztów.

Całość – zarówno nasze produkcje wideo jak i artykuły tekstowe stanowiły oś komunikacji marki we wszystkich kanałach Social Media GO Sport.

Wyniki akcji

Przez 1,5 roku – codziennie średnio około 15 publikacji ambasadorów

  • Zasięg: 5 000 000 osób
  • Polubienia 14 000 000
  • Komentarze: 50 000
  • Wzrost liczby fanów na Instagram: 76%
  • Ekwiwalent reklamowy: 3 000 000 zł
Ambasador GO Sport – wyniki akcji